מרן הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א, בפתח שיעורו השבועי: מכון דורות למאותגרי פריון הוא המכון בדרכו של מרן מאור ישראל זצ"ל

במוצ"ש פרשת בשלח, לפני שיעורו השבועי של מרן הראשל"צ, נשא דברים הרב המקדים הגאון רבי ציון כהן, רבה של אור יהודה וממייסדי מכון דורות לחשוכי ילדים. בדבריו, סיפר על המניע שדחף אותו לפתיחת המכון. הוא סיפר על עצמו בגילוי לב, וגולל את מסע האכזבות כאשר הוא ורעייתו חיכו וציפו כאחת עשרה שנים לאחר לידת בנם הבכור לזכות ולשמוע קול של ילדים מתמלא בחלל הבית. "היה לי חלום להתעסק בעניין הזה של חשוכי בנים. חווינו את הצער על עצמנו והחלטתי להשתדל למנוע אותו מאחרים. ולכן הקמנו את מכון 'דורות', שצועד לאורו ובדרכו של פוסק הדור מרן רבנו עובדיה זצ"ל, מורה דרכם של בני עדות המזרח בדורנו".
"כל הפסקים וההוראות מוכרעים על ידי צוות תלמידי חכמים ובראשם גיסי היקר, הגאון רבי אהרן בוטבול שליט"א, חתנו של מרן מאור ישראל רבינו עובדיה יוסף זצ"ל".
בפתח דבריו התייחס הראשון לציון לדברי הגר"צ כהן : "זכינו שיש מכון שהולכים על פי פסקי מרן האבא, מצוה גדולה וחובה קדושה לעזור להם ולסייע בעדם".
דבריו אלה של הראשל"צ מצטרפים לדבריו בכנס הלכה ורפואה בהשתתפות מאות רבנים ודיינים שנערך על ידי מכון 'דורות' במרכז הרפואי 'הדסה' בירושלים, שם אמר: "יש כמה מכונים, אבל מכון 'דורות' הוא היחיד שהולך לפי פסקי מרן האבא זצ"ל".

שתף כתבה: