מכון דורות – "יוצרים חיים נותנים תקוה"

תחת הכותרת "יוצרים חיים – נותנים תקווה" השיק השבוע מכון 'דורות' קמפיין גיוס המונים, לטובת פעילות המכון, המתמחה בטיפול, ליווי וסיוע כלכלי לזוגות חשוכי ילדים.

המכון, בראשות הרב איתי כהן, פועל על פי דרכו ומשנתו של מרן מאור ישראל רבנו עובדיה יוסף זצ״ל.

לערב ההשקה הגיעו שורה של רבנים, חברי כנסת, אנשי עסקים וידידי המכון, המלווים את פעילותו בשנתיים האחרונות.

 

את הכנס פתח הגאון הרב אברהם יוסף שליט"א, בנו של מרן הרב עובדיה זצ"ל, שעמד בדבריו על חשיבות הקמת המכון העונה על הצורך הקיים בקרב זוגות רבים שמצפים למענה מקצועי והלכתי ראוי. הוא חיזק את פעילות המכון, בציינו את ייחודו של מכון דורות, הפועל על פי פסיקתו של אביו מרן רבנו עובדיה יוסף זצ״ל.

 

דברי חיזוק ועידוד השמיע גם הגאון הרב אהרון בוטבול שליט"א, חתנו של מרן זצ"ל ופוסק המכון, שאף נמנה עם מייסדיו יחד עם גיסו, הגאון הרב ציון כהן שליט"א, רבה של אור יהודה וחבר ועדת הלכה ורפואה במועצת הרבנות הראשית.

 

ראש המכון, הרב איתי כהן, סקר בפני הנוכחים את הפעילות הענפה של הארגון המסייע הלכתית, רפואית וכלכלית לפניות של מאות זוגות, את הקשר ההדוק עם מיטב הרופאים המומחים בתחום, ושיתוף הפעולה המבורך עם המרכזים הרפואיים 'הדסה'. עוד ציין כי בחסדי ה', רבים מאותם זוגות זוכים ורואים ישועות אחרי תהליך ארוך ומייגע, ביצירת חיים חדשים, כשכל פעם ההתרגשות גואה מחדש.

 

בכנס השתתפו חברי הכנסת הרב מיכאל מלכיאלי והרב יעקב מרגי (ש"ס) שהכריזו כי ראשי מכון דורות יכולים לראות בהם נציגים של המכון בכנסת, והם, מצידם, יפעלו לסייע לפעילות הברוכה ככל שיידרש.

חברי הכנסת תיארו את מכון דורות כ״מניה בטוחה״ וקראו לראשיו להמשיך ולפעול למען הגדלת וריבוי הילודה בעם ישראל.

 

באירוע נכחה גם ח"כ עידית סילמן (הבית היהודי) שציינה כי עבורה מדובר בסוג של סגירת מעגל. קודם בחירתה לכנסת, שימשה סילמן בתפקיד בכיר מטעם שירותי בריאות 'מכבי'. "אני מברכת על פעילות מכון דורות. בזמן שהעולם המערבי מביא פחות ופחות ילדים לעולם, אנחנו בישראל פועלים לעידוד והגברת הילודה. בזכות עבודת קודש כמו של מכון דורות, אנחנו מביאים אור לעולם. אני פונה לראשי המכון ואומרת: כל דבר וכל סיוע שתצטרכו, אני וחבריי כאן לצידכם".

בסיומו של הערב, יצאו הנוכחים בהרגשה מרוממת מתוך רצון עמוק להיות שותפים במפעל חשוב זה.

שתף כתבה: