מכון דורות – הצלה לעם ישראל

למעלה משבע מאות רבנים, מו"צים ומורי הוראה לקחו חלק בכנס השנתי ה-4 של מכון דורות, מרכז רפואה והלכה למעוכבי ילדים, ובראשם מרן הראשל"צ רבי יצחק יוסף, הגאון רבי אהרון בוטבול פוסק המכון וראש בית ההוראה יביע אומר, הגאון רבי משה פנירי, ראש בית ההוראה אפיקי מים והגאון רבי ציון כהן, רב העיר אור יהודה ונשיא מכון דורות.

אורח הכבוד של הכנס היה מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שהתייחס בנאומו לזוגות חשוכי בנים ועל הצורך ב'מכון דורות' שנותן מענה הלכתי ורפואי לזוגות על פי דרכו ההלכתית של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. "אני מחזק את ידם של מכון דורות, תמשיכו לעזור בעוד כל מיני דרכים, אנשים שיש להם בעיות שיבואו אליהם יתייעצו וינחו אותם על פי דרך התורה. כמה זה חשוב שיש מכון כזה".

הגאון רבי משה פנירי, ראש בית ההוראה אפיקי מים', העניק זווית אישית לקשר שלו עם מכון דורות: "אנשים יודעים שלקבל עצה ממכון דורות זה דבר שכיח ונפוץ, מכירים כבר בקיום. מצאו את הנישה המועילה לעם ישראל כבר 6 שנים".

את הכנס פתח הרב איתי כהן, ראש המכון, שהדגיש בדבריו את העובדה שהמכון מלווה את הזוגות שבדרך, דרך "שלפעמים כל כך ארוכה ומתישה בגוף ונפש עד שבעז"ה החלום גדול מתגשם וזוכים לחבוק ילד בידיים". וכשהרב איתי מדבר על חלום, הוא אומר זאת מניסיון אישי. "כל הסיפור של מכון דורות נולד מתוך הכרת הטוב לריבונו של עולם, אני הייתי שם", אומר אביו הגאון רבי ציון כהן, נשיא המכון.

הגאון רבי אהרון בוטבול פוסק המכון וראש בית ההוראה יביע אומר מסר שיעור הלכתי עמוק למשתתפים בדעת חותנו הגדול מרן מאור ישראל רבנו עובדיה יוסף זיע"א. "המכון שלנו פורץ דרך בהמון תחומים. כל זוג שאני שולח חוזר אלי עם פנים צהובות: הצילו אותנו. פשוט, קודם כל נותנים ליווי ותמיכה נפשית. ב"ה אני מוכרח לומר שזה הצלה לעם ישראל. והכל, בגלל המיוחדות הזאת של מאור פנים".

פאנל מיוחד בנושא הפיקוח וההשגחה של מכון דורות בבתי חולים התקיים בכנס בהשתתפות נכדו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף טולדאנו אב"ד דרכי תורה.

לצד הרבנים נאמו גם אישי ציבור ובהם סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול שסיפר על היות קיומו של מכון דורות, "דבר שהוא מחוייב המציאות, נותן את הכוחות איך להתמודד עם קשיים כאלו ואחרים".

הכנס התקיים וזכה להצלחה גדולה, למרות הסאגה התקשורתית והדרישה מצד ההסתדרות הרפואית לבטל את הכנס בטענה שאין נשים מרצות בפני הרבנים.

אחד הרופאים שבחרו להגיע ולכבד את הכנס הוא ד"ר גיל פומפ: "נדרש שיח מכבד בין נציגי הרפואה לעולם ההלכה, בשני הכיוונים. הם עומדים זה לצד זה אל מול הציבור ויחדיו יכולים ל'הזיז הרים ולשבר סלעים' לטובת כלל ישראל. אם נראה שיש סתירה בין רפואה והלכה, הרי שמדובר בקצר בתקשורת או בפערי מידע".

שתף כתבה: