מכון דורות בשיתוף כללית למען הקהילה באשקלון

עשרות מרבני הקהילות ופוסקי הלכה מהקהילות הדתיות והחרדיות באזור אשקלון התכנסו לבוקר ייחודי, לעיון בהיבטים הלכתיים וסקירה אודות הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים ודרכי הרפואה בנושא פוריות מפי מומחי 'כללית'.

 

כנס הרבנים שערך מכון 'דורות' – הלכה, רפואה ותמיכה לחשוכי ילדים, בשיתוף שירותי בריאות 'כללית'  התקיים בבית המדרש 'היכל השבת', בראשות הרב יעקב אביטן, רב המועצה האזורית חוף אשקלון ועסק בתחום רפואת והלכה לזוגות חשוכי ילדים, תוך דגש על הצגת פיתוחים חדשניים בתחום.

 

את המשא המרכזי, נשא הרה"ג אהרון בוטבול שליט"א  פוסק ההלכה של המכון וחתנא דבי נשיאה של מרן רבינו הרב עובדיה יוסף זי"ע, אשר ציין בדבריו לשבח את מכון ‘דורות’ ואת שיתוף הפעולה עם כללית.

הרב אביטן ריגש את הנוכחים כששיתף בהתמודדות האישית אותה חווה במשך כ- 7 שנים, עד שב"ה נפקד בשלישיה.

ד"ר גיא בר, מומחה ברפואה בתחום זה, ומנהל מרכז בריאות האישה של כללית בשדרות נשא הרצאה רפואית מקצועית וריתק את הנוכחים בדיון רחב על מקרה רפואי בתחום הפוריות.

הרב יהודה צומעי, רב קהילה בבאר שבע חיזק בדבריו את חשיבות שיתוף הפעולה בין הרופאים לרבנים. את הכנס סגר ראש המכון הרב איתי כהן מדריך ייחודי במכון דורות.

כנס זו הוא חלק  מתוכנית רחבה שתהווה מגדלור רפואי הלכתי עוצמתי למען זוגות חשוכי ילדים בפריפריה, שכללה סדרת שיתופי פעולה עם 'כללית' במסגרת כנסים של 'מכון דורות' בדרום.

שתף כתבה: