כנס מיוחד לדורות הבאים בהשתתפות הרב גד רווח שליט"א בבאר שבע

למעלה מ-100 משתתפים, בהם עשרות מרבני הקהילות ופוסקי הלכה מהקהילות הדתיות והחרדיות באזור באר שבע התכנסו במוצ"ש פרשת לך לך לכנס 'טהרה, רפואה והלכה' שערך מכון 'דורות' – המרכז לפוריות רפואה והלכה, בשיתוף שירותי בריאות 'כללית' שהתקיים בבית המדרש 'בית יוכבד', בראשות הרב גד רווח, רב העיר מצפה רמון ורב ק"ק בית יוכבד ועסק בתחום טהרה רפואה והלכה, תוך דגש על הצגת פיתוחים חדשניים בתחום.
את המשא המרכזי, נשא הרב גד רווח, רב העיר מצפה רמון ורב ק"ק בית יוכבד אשר ציין בדבריו לשבח את מכון ‘דורות’ ואת שיתוף הפעולה עם כללית: "כל הכינוס המיוחד הזה יצא כתוצאה מלימוד שלנו, ב"ה התחלנו במהלך החורף האחרון ללמוד את הסוגיות של טהרת המשפחה בצורה יסודית", שיתף הרב רווח בפתח דבריו. "כמה הנושא חשוב? שמעתי באופן אישי מהראשל"צ הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל כי בשל כך ששאלו אותו פעמים רבות בטהרת המשפחה, הוא קיבל על עצמו כל חודש לעבור בשולחן ערוך מסימן קפג עד ר', כדי להיות סמוך ובטוח על הן הן ועל לאו לאו". בנקודה זו הרחיב הרב רווח על מכון דורות. "לכן יש לי שמחה גדולה שיש את השיתוף פעולה עם מכון דורות, הודות לידידי ותלמידי רבי שילה כראדי הי"ו, הנציג של כללית בדרום. ב"ה בעוד כחודשיים יהיה עוד כנס עם נשיא מכון דורות רבי ציון כהן. יגדיל תורה ויאדיר". לסיום הדגיש הרב רווח את המצוקה שרואים הרבנים בנושאים הללו. "הרבה אברכים ורבנים נוגעים בדבר ומרגישים את המצוקה והמבוכה המאוד גדולה".

שילה כראדי, נציג כללית בבאר שבע התרגש בפתח דבריו, מגודל המעמד: "ברשות מורנו ורבנו שאנחנו חייבים לו המון הכרת הטוב על כל הפעילות, לא ראינו כזה כינוס גדול במוצאי שבת מאז פטירתו של רבי יורם אברגיל זצ"ל לפני כ-7 שנים. ברשות ראש מכון דורות הרב איתי כהן שמסר נפש מעיר התורה בני ברק, ואחרון חביב לציבור היקר שטורח לכבוד ה' ותורתו. כל דבר שבכללית, אני פה לתת שירות. לא הלכתי לכללית בשביל פרנסה אלא בשבילכם, דתיים וחרדים. בע"ה שנעשה נצליח".

כנס זה, בהשתתפות הרב גד רווח המרא דאתרא ורב העיר מצפה רמון ועופר כרדי סגן ראש עיריית באר שבע, הוא חלק מתוכנית רחבה שתהווה מגדלור רפואי הלכתי עוצמתי למען זוגות מאותגרי פוריות בפריפריה, שכללה סדרת שיתופי פעולה עם 'כללית' במסגרת כנסים של 'מכון דורות' בדרום.
את הכנס סגר הרב איתי כהן, ראש מכון דורות שמסר שיעור בנושא טהרה עם דגש על החידושים הטכנולוגיים הרפואיים והשלכותיהם ההלכתיות.

שתף כתבה: