יום עיון הלכתי רפואי של 'מכון דורות' בשיתוף 'כללית'

כמאה חמישים רבני קהילות ומו"צים מערי גוש דן התכנסו ליום עיון הלכתי רפואי של 'מכון דורות' בשיתוף 'כללית' בנושא זוגות חשוכי ילדים שנערך בבית המדרש 'יביע אומר' בראשות מזכה הרבים הגאון רבי יגאל כהן שליט"א, ובהשתתפות נשיא מכון דורות הגאון רבי ציון כהן, רב העיר אור יהודה, והגאון רבי משה אפרת, ראש הכולל.

יום העיון הייחודי כלל הרצאה מפי מומחי כללית, בהם פרופ' ברי קפלן, מבכירי הרופאים בכללית, וראש המכון, הרב איתי כהן, שעסק בתחום הרפואי לצד נושאים כגון סוגיות הלכתיות ודילמות שונות אשר עולות בעקבות ההתפתחויות הרפואיות.

הכנס נפתח בדברי ברכה מפי הרב נחמיה בלושטיין מנהל המגזר החרדי במחוז דן-פ"ת של כללית. לאחריו נשא את המשא המרכזי של הכנס הגאון הגדול רבי אהרון בוטבול שליט"א, הפוסק של מכון דורות, ראש בית ההוראה יביע אומר וחתנא דבי נשיאה של מרן מאור ישראל רבינו עובדיה יוסף זיע"א, אשר עורר דיון הלכתי מרתק ושיח נרחב, תוך כדי השיעור ולאחריו. "אני שמח לראות את ההיענות הגדולה לנושא של ציבור הרבנים, הכתובת שלכם הוא מכון דורות: תורה וחסד במקום אחד. ההרצאות המאלפות ששמעתם מפי רבני המכון הם כאין וכאפס לעומת המומחיות שלהם בפרוצדורות הרפואיות הקשורות בתהליכים אלו. והכל בדרך של נעם ובצורה נפלאה ומיוחדת במינה".

את הכנס חתם מזכה הרבים הגאון רבי יגאל כהן שליט"א, ראש מוסדות "יביע אומר" בבני ברק: "זכיתי להכיר מקרוב את מכון דורות, את פוסק המכון הגאון רבי אהרון בוטבול, נשיא המכון החשוב רבי ציון כהן, רבה של אור יהודה, והעומד בראשו רבי איתי כהן. לא רק אותם זכיתי להכיר אלא בעיקר את הזוגות, ראיתי מקרוב כיצד הם הצילו הרבה בתי אב בישראל. אני בעצמי לא היו לי ילדים 7 שנים, וב"ה הקב"ה עזר ודרך רבנים ורופאים שעזרו, נפקדנו. כל אשה וכל גבר רוצים להחזיק את הבן או הבת שיקרא להם אבא. הארגון לוקח את המשפחות ונותן להם את התמיכה וההכוונה, מלווים אותם מההתחלה עד הסוף".

כנס זה הוא חלק מתוכנית רחבת היקף על מנת להכשיר רבני וקהילות ומורי הוראה לענות בכל הנושאים הרלוונטים בתחומי הלכה ורפואה ככלל וחשוכי ילדים בפרט. כחלק ממהלך זה, מכון דורות עורך קורס רחב היקף לרבנים.

בקורס השנתי לרפואה והלכה שיתקיים בקרוב בבני ברק ביוזמת מכון דורות ובשיתוף המרכז הרפואי שיבא, הרבנים צפויים להשתתף ב-9 מפגשים בני 30 שעות בסה"כ, במהלכם יחכימו בידע רפואי ופרקטי שיאפשר להם את מלוא המידע הרלוונטי בתחום הייעוץ והטיפול. את החלק הרפואי ימסרו מומחי המרכז הרפואי שיבא ואת החלק ההלכתי רפואי ימסרו רבני מכון דורות, פוסק המכון הגאון הגדול רבי אהרון בוטבול, ראש המכון הרב איתי יוסף כהן, והמו"צים הרב בראל צמח והרב רועי לביא. ההרשמה בעיצומה, מהרו להרשם, מספר המקומות מוגבל.

להרשמה לקורס נא לפנות למכון דורות 03-74-12-111

שתף כתבה: