יוזמה חדשנית ומרעננת מבית היוצר של מכון דורות

בימים אלו משיקים במכון דורות יוזמה פורצת דרך,  מערך רחב ומושקע של הרצאות ממוקדות בנושא הממשק בין רפואה והלכה בכל הנוגע לתחום הרגיש והעדין של זוגות חשוכי ילדים והמשפחה היהודית.

מטרת התוכנית היא לחשוף את הרבנים, המוצי"ם ויושבי על מדין לכלל הסוגיות הפרקטיות וההלכתיות הנוגעות לנושא חשוב זה, ולהעניק להם ארגז כלים מקצועי ופונקציונאלי, כך שבבואם לפסוק, לענות ולייעץ לזוגות מעוכבים יהיה בידם מלוא הידע המקיף, ההלכתי והרפואי, הנדרש לשם כך.

במסגרת התוכנית, חשובי הרבנים והמומחים של מכון דורות מרצים בפני כוללים חשובים העוסקים באסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא בסוגיות הרלוונטיות. בסיומה של ההרצאה מקיימים רבני המכון דיון פתוח וממצה עד שהדברים ברורים ונהירים לכלל השומעים.

סדרת ההרצאות יצאה לדרך בכולל 'יביע אומר' בראשות הגאון רבי יגאל כהן שליט"א ובכולל 'פתח הדביר' בראשות הגאון רבי ליאור גלזר שליט"א. והביקוש להרצאות גובר מיום ליום, בעקבות ההד הרחב של היוזמה החדשנית.

בשיחה שקיימנו עם ראש המכון – הרב איתי כהן שליט"א, הוא מסביר, "התמודדות עם האתגרים הרבים העומדים היום בפני רבני הקהילות והמו"צים חייבת להתבצע ממקום של ידע מקיף וכלים מתאימים, בדיוק כמו בכל נושא הלכתי אחר. הלא כולנו מבינים שכאשר רב בא לפסוק בנושא של הימצאות תולעים במאכלים, נדרש ממנו להיות בקי בתהליך היווצרות התולעים, מיני התולעים, רמת שכיחותם ושאר פרטי המציאות. לא פחות מכך, ושמא אף יותר, כאשר אנו עוסקים בנושא כה רגיש ומורכב של זוגות חשוכי ילדים, בו ישנם נושאים רפואיים והלכתיים הרי גורל ורבי משמעות לדורי דורות".

להזמנת הרצאות  – פנו בהקדם למוקד הטלפוני של המכון – 03-7412111

שתף כתבה: