הרב וובשת ב'מכון דורות': "בקהילה האתיופית אין כמעט פניות בנושא של חשוכי ילדים, כי לא מדברים על כך".

רבה הראשי של יהדות אתיופיה הרב ראובן וובשת, הגיע למכון דורות בבני ברק, ביחד עם רבני הדור הצעיר של העדה כדי לעמוד על צורכי בני הקהילה בנושא פעילות מבורכת של רבנים וקֵייסִים בתחום זוגות חשוכי הילדים.  הרב וובשת ציין במהלך הסיור כי הסיוע ברבנים מתוך העדה לסיוע לזוגות הוא חשוב מבחינה הלכתית ומנטאלית. "לרבנים יש חשיבות כי לקהילה שלנו יש מנטאליות שבד"כ שומרים הכל בבטן. בקהילה כמעט לא היו פניות בנושא של חשוכי ילדים, כי לא מדברים על כך. צריך שאנחנו  הרבנים של הקהילה, נהיה ערים לדברים מהסוג הזה. אנשים משוועים לעזור אבל לא יודעים באיזה דרך לעזור".

הרב וובשת חתם את הסיור במילים חמות לרבני וצוות המכון: "מכון דורות זהו מפעל חשוב שאני מלווה אותו מתחילתו, מכון שמביא חיים לעולם. ומי יתן שבזכות הפעילות החשובה הזו נזכה לקדש שם שמיים ברבים ויכול להיות שגדול הדור יצמח כתוצאה מהפעילות הברוכה".

בתום הסיור, הרב ציון כהן רב העיר אור יהודה ובנו הרב איתי כהן ביקשו מרבני העדה להתאסף כדי לברכם בברכת כהנים. "ב"ה שיש רועים צעירים עם מרץ מבורך, והכל בהנהגתו של הגאון רבי ראובן וובשת, אנחנו מברכים אותכם שתאהיבו ותקדשו שם שמיים, וחפץ ה' בידכם יצלח", אמר הגר"צ כהן לרבנים.

שתף כתבה: