הגר"מ מלכה בכנס 'מכון דורות' בשיתוף שרותי בריאות כללית: ההייטק של הדור הוא רפואת חשוכי ילדים

כשבעים רבנים, אברכים ותושבי אלעד, השתתפו בכנס עיון לרפואה והלכה שערך מכון 'דורות' – הלכה, רפואה ותמיכה בחשוכי ילדים, בשיתוף שירותי בריאות כללית. הכנס שהתקיים באולם "לקח טוב" בעיר, משך אליו משתתפים רבים שהגיעו להחכים בידע רפואי והלכתי שיאפשר להם את מלוא המידע הרלוונטי בתחום.

 

את המשא המרכזי, נשא הגאון הגדול רבי אהרון בוטבול שליט"א  הפוסק של המכון וחתנא דבי נשיאה של מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א, אשר ציין בדבריו לשבח את מכון ‘דורות’. "המכון נותן  לא רק ידע אלא בעיקר תשומת לב, יחס ופנים מאירות לכל אדם באשר הוא. כאשר אני שולח אנשים למכון, מדברים איתם בטלפון חצי שעה וקובעים פגישה אם צריך. ראש המכון הרב איתי כהן, לא זזה ידו מתוך ידי בכל השאלות המאתגרות והמעניינות, החל מחובת ההשתדלות במקרים מעין אלו ועד לשאלות הלכתיות מורכבות ביותר".

 

הרב ציון כהן, רבה של אור יהודה, ומיסד המכון, הודה לגאון הרב בוטבול על הדברים. ולאחר כמה מילות ברכה ודברי תורה, כיבד את הגאון רבי מרדכי מלכה, רב העיר אלעד, לשאת דברים.     "תודה לכבוד הרב על היום המיוחד ועל המאור פנים, מורנו המרא דאתרא מרעיף עלינו אהבה שהיא לא ברורה מאליו, ואשריו שמנהיג את עדתו בגאון, שיזכה להמשיך להגדיל תורה ולהאדירה".

הגאון רבי מרדכי מלכה, רבה של העיר אלעד, נשא דברי ברכה לכל המשתתפים וקרא לרבנים להתאחד סביב מכון דורות: "ב"ה שקיים לציבור הספרדי מכון דורות וחפץ ה' בידם יצליח ויזכו לכוון לאמיתה של תורה ולעשות חיל. אני מברך את הגאון הרב ציון כהן רבה של העיר אור יהודה, מייסד 'מכון דורות' הנפלא הזה, ואת בנו הרב איתי ראש המכון שזוכים לקיים מכון שפועל בצורה של פיקוח, ייעוץ והדרכה צמודה ברוח התורה ופסיקת ההלכה על פי דרכו של מרן. הרבה פעמים דיברתי עם מרן הרב עובדיה זצ"ל על נושאים אלו ודרכו הייתה לפסוק כל נושא ומקרה לעצמו, ומניסיון בעיסוק בשאלות הללו, מדובר באחד הנושאים הקשים ביותר שיפקדו גם את הדור הבא, ההייטק של הדור הבא. וב"ה שיש מכון ברוח התורה בראשות הרב איתי שניחנו ביום זה לדעת עד כמה הוא מתמצא לעומקם של דברים".

קטע מיוחד בסוגו היה בכנס בשיעורו של ראש המכון הרב איתי כהן בו מסר מדריך ייחודי וחשוב בתחום חשוכי הילדים.

הרצאה רפואית מקצועית נשא ד"ר יואל שופרו, רופא בכיר במרכז הרפואי 'בילינסון' של 'כללית', ואת דבר 'כללית' הביא הרב נחמיה בלושטיין, מנהל המגזר החרדי במחוז דן פ"ת של 'כללית', שהרחיב על מגוון השירותים הרחב של 'כללית' הנותנים מענה בטיפולים ושירותים בהתאמה מושלמת ובמחירים המשתלמים ביותר.

"לכללית יש פריסה רחבה בכל רחבי הארץ והיא שמה לה למטרה לתת למגזר החרדי את מה שמגיע לו, כולל שיתוף פעולה עם מו"צ ורבנים שמחוברים איתנו ואנחנו קשובים לצורכיהם, אנחנו נותנים שירות מיוחד והדלת פתוחה תמיד ובפרט ל"מכון דורות", מכון חשוב שעושה כל כך הרבה גדולות ונצורות, נשמח אי"ה ששיתוף הפעולה ילך יגדל, ונמשיך להעניק למגזר החרדי את מה שמגיע לו בזכות ולא בחסד" הרב בלושטיין ציין שהכנס נערך במסגרת שיתוף פעולה אסטרטגי עם רבנים כדי לתת מענה לציבור.

שתף כתבה: