בית החולים 'שיבא' פועל יד ביד עם 'מכון דורות' להרחבת המענה הרפואי לזוגות חשוכי ילדים

בבית החולים המוביל נערך סיור מקיף עבור רבני המכון בראשותם של ראש המכון – הרב איתי כהן שליט"א, מייסד המכון ורבה של אור יהודה – הרה"ג רבי ציון כהן שליט"א, ושאר מנהלי המכון. בסיומו של הסיור התכנסו יחדיו הנהלות בית החולים ומכון דורות וסיכמו על שורה של צעדים להידוק וביסוס הקשר ושיתוף הפעולה לטובת אלפי זוגות חשוכי הילדים הנעזרים בשירותי המכון.

בפתח הסיור הרחיב הרב צבי פורת שליט"א – רב ויועץ הלכתי במרכז הרפואי 'שיבא', על חשיבותה של ההתנהלות על פי דעת תורה וההלכה בתחום רגיש זה: "מדובר בתחום המצריך ליווי הלכתי על ידי הפוסקים ורבני הקהילות השונות, איש על מחנהו ואיש על דגלו, לכן כמה מבורכת הפעילות של 'מכון דורות' והרבנים החשובים וברי הסמכא שלהם אשר נותנים מענה מקצועי לציבורים שונים מתוך מקצועיות משולבת ברגישות בתיאום עם המוסדות הרפואיים המובילים".

רגע יוצא דופן ומרגש במיוחד נרשם במהלך הסיור במעבדות בית החולים, כאשר מייסד המכון – הרב ציון כהן שליט"א שיתף את הרופאים הבכירים ואת שאר הנוכחים ברגשות וברגעים אישיים במיוחד מתקופת ההתמודדות שלו ושל משפחתו עם נושא העקרות, כאשר בנו הרב איתי שליט"א (המשמש כיום בראשות המכון) גדל כבן יחיד במשך שנים ארוכות במיוחד, עד שהקב"ה ברוב רחמיו פקד אותם בשלישיה (!) בעקבות ברכתו החמה של מרן הרב עובדיה זצ"ל. הרב כהן כמו גם שאר הנוכחים הופתעו מאד כאשר פרופ' ראול אורביטו – מנהל היחידה במחלקת נשים ויולדות, פנה אליו נרגשות: "ומי היה בצוות שקיבל את כבוד הרב כשהוא הגיע בשעתו  לטיפולים ? אנוכי!".

בתום הסיור הודו רבני המכון לרופאים ולצוות בית החולים וציינו: "ההרחבה והביסוס של שיתוף הפעולה אשר מסוכמים במעמד זה מהווים אבן דרך משמעותית ונקודת ציון זוהרת במגילת ההתמודדות של זוגות חשוכי ילדים בישראל!".

שתף כתבה: